FANDOM

Genel Bilgiler

eDominations dünyasında her oyuncunun benzersiz vatandaşlığı vardır. Her oyuncu oyunun başında kendi rızasıyla ülkesini kendi istekleri doğrultusunda seçebilir ancak daha sonra belirli kurallar çerçevesinde vatandaşlığını değiştirebilir.

Çoğu oyuncu gerçek hayattaki ülkesini savunmayı seçiyor, çalışıyor, mücadele ediyor ve zafere ulaşmayı destekliyor ama istersen başka bir topluluğun/ülkenin üyesi olmayı seçebilirsin.

Vatandaşlık

Belirli bir ülke vatandaşlığına sahip olmak aşağıdaki özellikleri birlikte getirir:

  1. Vatandaşı olduğunuz ülkenin pazarına tamamen erişim sağlarsınız.
  2. Vatandaşlığınız hangi ülkede ise o ülkenin siyasi etkinliklere katılabilirsiniz. Başka bir ülkede bulunan siyasi partilere giremezsiniz ve orada bakan olarak atanamazsınız.
  3. Yalnızca vatandaşı olduğunuz ülkede iş piyasasına teklif koyabilirsiniz. Elbette yabancılar sizin için çalışabilir, ancak bunu yapmak için sizin vatandaş olduğunuz ülkede bulunmaları gerekir.
  4. Vatandaşlık ülkenizin "Doğal Düşman" statüsü, nerede ve hangi ülkeyle savaştığınızdan bağımsız olarak sizin hasarınızı da etkiler.
  5. Vatandaşlık, bulunduğunuz ülkeye göre hasarınıza etki eder ve doğal olarak aldığınız madalya sayısı da bundan etkilenir.

Vatandaşlık Değiştirmek

Her oyuncu aşağıdaki kuralları takiben vatandaşlık değiştirebilir:

Oyuncu, istediği ülkeye ait (doğal veya işgal edilmiş) bir bölgede bulunmalıdır. Başvuracağı ülkenin, "Topluluk" bölümünde Ülke sayfasını ziyaret ederek vatandaşlığa başvurması gerekir. Katılmak istediği ülke o anda herhangi bir bölgeye sahip değilse, bunu yapana kadar beklemesi (bunu yaparken savaşını destekleyebilir) gerekir.

Üç farklı makam vatandaşlık talebini kabul / reddedebilir. Bunlar Başkanlar, Başbakanlar ve Eğitim Bakanları.

Bir vatandaşlık talebini kabul etmek için ülkeler kasalarından para ödemek zorundadır. Kabul edilen her vatandaşlık ülke hazinesinden ödenen 5 altın ve 1000 para birimi ile sonuçlanır. Başvuran oyuncular isterlerse bunları ülke kasasına bağışlayabilirler.

Oyuncu çok fazla vatandaşlık değiştirirse bu kendine de zararları olacaktır.

Her oyuncu 35 günde bir kez vatandaşlığını ücretsiz olarak değiştirebilir. 35 günden daha uzun bir süre içinde yeni vatandaşlık başvurusunda bulunursa herhangi bir ücret ödemez.

Yine de, oyuncular 35 gün boyunca vatandaşlıklarını birden fazla değiştirebilecekler ancak bir sonraki değişikliklerin hepsinde onlara belirli bir altın maliyeti olacak. Her yeni başvuru için oyuncu tarafından vatandaşlık değişikliği başvurusunda bulunurken 5 altın istenir.

Bahsi geçen 35 günlük süre boyunca bir oyuncu vatandaşlığını birden fazla değiştirirse (ilk seferden sonra vatandaşlığı tekrar değiştirirse) hasarını %10 oranında düşüren bir engellemeyle karşılaşır. Bu engellemenin süresi 10 gündür. Bir oyuncu bu sürede ek vatandaşlık değişikliği yaparsa, engelleme süresi yeniden başlar.